Saturday, May 20, 2006

!..مسابقة أسوأ تعليق..!



تتشرف مدونة (آخر الحارة) بأن تقدم للسادة الزوار أولى مسابقتها لهذا العام

من أجل راحة الزوار وسعادتهم..

**

**

مسابقة أسوأ تعليق

**

**

حيث سيقوم الزائر بالتعليق على الصور السابقة..

ويحصل الفائز الأول على رحلة سياحية مجانية إلى مسجد الفتح، مع إقامة 15 ليلة مع التجديد في الموعد في فندق الأحلام المجاور لدار القضاء العالي .

علما بأن الفائز ستصله سيارات مجهزة بأحدث التجهيزات لإيصاله إلى مكان استلام الجائزة.

**

**

حظا سعيدا

15 comments:

Anonymous said...

"where is the egyptians in these pics?"

this is my comment .

but hey.. i don't want any prizes :)

bye

ayhm jzzan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ayhm jzzan said...

يا رجل هن بيحبوا يمزحوا مع العالم والناس وهذي مجرد مزحة ليغيروا جو عل العالم ويخففوا دم
دخيلهن ماأخف دمهم !!!!!!!! ولا شو؟

Mirzade said...

كلمة حلوة و كلمتين .... حلوة يا بلدي!!
بس خلاص
مي

قلم جاف said...

"وقد قامت فرق الكاراتيه التابعة لحركة كفاية بالتحرش برجال الأمن المساكين في قلب القاهرة"

تعليق قد تراه على رئيسية روزا اليوسف!

Anonymous said...

في تصريحات بمنتدى دافوس اليوم قال رئيس الوزراء أحمد نظيف:

"ونفى نظيف روايات متعددة من شهود عيان بشأن هجمات على المتظاهرين وقال بما ان هناك قنوات اخرى للتعبير عن المعارضة فان "البلطجية" فقط هم الذين يخرجون الى الشوارع."

فعلا لقد أوجز فأبدع.

Boring Lips said...

Stronger Blogging

We all know that some bloggers were detained and so some of other bloggers are much worried about that. We don't know for sure what is going to happen. El3en Elsehrya suggested in a post entitled The Test that the only protection bloggers may have is gaining more strength. I believe that one of the means to gain strength is to be more popular especially among those who are not activists. So, I decided to make a list containing all blogs that I know and which are concerned with the political and societal scene in Egypt with not so much posts about the author's self. This way, I can link to it from any instant messaging programme and from any newsgroup I use. The list doesn't reflect my own view it is just a list of those blogs concerned with the current scene in Egypt. It doesn't matter who goes public, what counts is that we must make blogging more popular. The list is still limited.

I am asking all of you to email me any links of blogs that meet the criteria I mentioned above so I up-date the list every time I receive links. You will find my email in my profile Boring Lips. I am also asking you to link to this post even from your own blogs (i.e. sidebar). Send the link to as many people as you can. This way blogging will become stronger as more people will be aware of it.

Security by hiding has been proven to be the least successful method. Our only protection is to be popular so that we are protected by people's awareness. Also, this way will spread all of our ideas among a much wider audience.

Please Link to this Page

نعرف أن بعض المدونين قد تم إعتقالهم و هذا يقلق البعض. إحنا ما نعرفش إيه إللى هيحصل على وجه التحديد. العين السحرية اقترح فى مدونة إسمها الإمتحانThe Test إن الحماية الوحيدة للمدونين إنهم يصبحوا أكثر قوة. أعتقد أن وسيلة من الوسائل هى إن ناس أكثر من النشطاء و غيرهم يعرفوا و يهتموا بالمدونات. عشان كده عملت قائمة بأسماء المدونات اللى بتكلم عن الحالة السياسية و الإجتماعية فى مصر و لا تضم الكثير عن حياة صاحبها/صاحبتها الشخصية اللى أنا عرفها. كده أقدر اربطها من أى مكان...مواقع تانية أو أدي الرابط لكل اللى أعرفه. القائمة لا تعبر عن المدونات التى أحب أطالعها و لكنها تتضمن على المدونات المهتمة بالموضوع مع إختلاف أرائها.

لأو ممكن تبعتلى أى روابط لمدونات مشابهة ده هيساعد كثير. الإيميل بتاعى فى البروفيل. و ياريت تربط للقائمة من البلوج أو من أى موقع تانى. ممكن كمان تستخدم الم س ن عشان ناس أكثر تعرف عن البلوجز. بالطريقة دى ناس أكثر هتعرف إحنا بنقول إيه.

Please Link to this Page

Please re-send this message

tamer said...

صور تعبر عن واقع مؤلم

اتمنى ان يتغير

ربنا يهدى

walaa said...

من فضلك .. خد بالك .. إياك تتلخبط .. ده بس مشهد م الأرض المحتلة .. فالحياة معنا أأمن مما تتخيل !!!!!!!

" صور تكشف الحقيقة المرة .. شكر ليك عبدو باشا"

BaLqEeS said...

:)

m_elsewedy said...

تعليقى
هذه صورا من المشاجرة التى حدثت بين المتظاهرين اثناء تظاهرهم السلمى أمام دار القضاء العالى وذلك بسبب متظاهر قد داس على حذاء زميله المتظاهر مع العلم انه كان ملمع الحذاء وقامت الشرطة بفض الموقف والرجوع للاشراف على المظاهرة السلمية مرة اخرى

change destiny said...

تووت توووت تش تش تش

Maat said...

"yab2anta akeed akeed fe masr..."

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Bella said...

احم احم

ياترى المسابقة لسه شغالة ولا سكيتوا المحل !!!!

اقول التعليق ومش عايزة الجايزة اهديها مقدما لصاحب المسابقة علشان يخرج من آخر الحارة

اي صباعي ...
واحد متظاهر داس على صباعي
لا سيبوه
المسامح كريم

:) :)

شخصية إيلافية said...

3
2
1
..
كله يرجع مكانه فورا..

حنعيد من الأول

:(